en-PPC reklama

11/11/2020

V tomhle článku si vysvětlíme co je to PPC reklama a jaké jsou její výhody a nevýhody.

Co je PPC reklama?

Co přesně znamená zkratka PPC? Je to spojení třech anglických slovíček pay per click, neboli plať za klik. Přesně jak název napovídá, v PPC reklamě platíte za proklik, což je velice výhodný nákupní model, vaše reklama se zobrazuje v podstatě "zadarmo" a vy zaplatíte až po prokliku.

V České republice je tahle reklama spojená a hlavně provozovaná na dvou systémech - Google Ads od Google a Sklik od Seznamu. Samostatné systémy PPC reklamy mají ale i sociální sítě jako jsou Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn.

PPC reklama má mnoho podob. Může se na internetu zobrazovat jako placený výsledek ve vyhledávání na Google nebo Seznamu, může vypadat jako samostatný text, obrázek nebo obojí dohromady. My se ale v tomhle článku budeme věnovat především reklamě ve vyhledávání.

Kolik to stojí?

To kolik jste ochotni zaplatit za PPC reklamu určujete pouze a jen vy. Sami si určíte kolik chcete zaplatit za jedno kliknutí. Může to být 10 centů nebo třeba taky 100 korun, volba je na vás.

Nutno ale podotknout, že zadaná cena za jedno kliknutí soutěží s ostatními nabídnutými částkami vašich konkurentů na principu dražby. Na určená klíčová slova se zobrazí inzerát s nejlepší kombinací nabízené ceny a míry prokliku.

Reklama by měla být efektivní, nabídnutá cena musí být konkurence schopná, ale zároveň musí odpovídat zisku z prodeje zboží..

Jaké jsou výhody PPC reklamy?

Přesné cílení na potencionální klienty. Cílit se dá pomocí relevantních klíčových slov, podle demografických údajů nebo podle geografických údajů.

Rychlost zobrazení reklamy. PPC reklama umožňuje okamžité zobrazení inzerátu. Dokáže tedy přivést na web relevantní uživatele čímž roste návštěvnost webu a povědomí o značce.

Volitelná výše rozpočtu. Jak jsme se již zmínili výše, inzerent si sám určuje výši rozpočtu reklamy.

Měřitelné výsledky. Reklama je snadno měřitelná, v systému je na první pohled vidět, kolikrát se inzeráty za dané období zobrazily a na jakých pozicích. Vidíme i kolikrát byla reklama prokliknutá, kolik stál jeden klik a kolik už jsme utratili celkem. Lze měřit konverzní cíle a mnoho dalšího.

Flexibilita. Obrovská výhoda je flexibilita úprav. Nastavení jednotlivých kampaní a druhů cílení lze kdykoli měnit podle potřeb. A to bez ohledu na čas, velikost, rozpočet nebo druh reklamy. PPC reklama umožňuje rychlou změnu i z pohledu výkonu.

Jaké jsou nevýhody PPC reklamy?

Optimalizace. PPC reklama není jen o jednom prvotním nastavení. Její správa může být někdy velice časově náročná. Je potřeba neustále sledovat výkon, optimalizovat a přizpůsobovat trhu. Nabídka produktů se pořád mění, na trh přichází nová konkurence, otevírají se nové možnosti cílení a vznikají nové formy inzerátů. Aby byla vaše reklama stále úspěšná, tohle vše musíte sledovat a hlídat.

Klíčová slova. Před nastavením cílení na klíčová slova ve vyhledávání, je důležité si pečlivě prostudovat jak fungují shody. Následně vybrat ty, které budou zobrazovat relevantní vyhledávací dotazy. Volná shoda není vždy ta správná volba.

Vyšší nabídka za proklik neznamená nutně vyšší pozice! Většina lidí si myslí, že čím větší nabídnou hodnotu za klik, tím se budou reklamy zobrazovat na lepších pozicích ale to není pravda. Musíme vzít v potaz skóre kvality. (Skóre kvality se skládá z relevance reklamy, očekávané míry prokliku a kvality vstupní stránky).

Potřebujete poradit nebo hledáte odborníka, který vám s PPC reklamou pomůže? Mrkněte na naše výhodné balíčky služeb zde.